Neměl být původně DirectStorage funkční jenom na M2-nvme? Kdy nastala změna že to pojede všem?
Odpovědět0 0
Pokud ma grafika dostatecne velkou pamet, tak se data nacitaji (pokud mozno) jen pred zacatkem hrani, nebo pri prechodech mezi lokacemi/ukoly. A tam o ovlivneni vykonu grafiky (fps) nema asi cenu mluvit.
U rozsahlych her , kde se nacita za behu musi byt nacitani reseno dostatecne vcas tak, aby hru nebrzdily ani pomalejsi disky. Tak bych se o fps moc nebal. Navic dekompresni algoritmy nejsou moc vypocetne narocne.
Nejvetsi brzdou byvaji spis prenosy po pomalych sbernicich (disk - cpu -grafika), nez nedostatek vypocetniho vykonu gpu. A kdyz se data budou predavat primo disk-grafika v komprimovane podobe usetri se nejen zbytecny prenos, ale jeste do grafiky potece diky kompresi mensi objem dat. A ta trocha vykonu na dekompresi bude v porovnani s naroky zpracovani 3d grafiky nejspis temer zanedbatelna.
Odpovědět0 0
Asi tak. Průšvih je komprese, dekomprese je relativně nenáročná. A rozsíl 1,9 vs 2,4 vteřiny podle mě uživatel ani nezaznamená, natož, že by z něj měl nějaký benefit. Limitem je spíš velikost paměti. Načíst a zaplnitt jí je dost bleskové. Průšvih je, pokud se musí swapovat, část dat nahrávat opakovaně atd. Jenže tam nepomůže ani direct storage, ani ultrahypermagasuper storage, ale prostě a jedině větší ram.
Odpovědět0 0
Pokud jsem to dobře pochopil, tak se CPU odlehčí tak, že část dat půjde na dekomprimaci do GPU.
Tedy: Disk >>> RAM >>> VRAM >>> GPU (dekomprimace) >>> VRAM.
Docela by mě tedy zajímalo, jak moc to bude zatěžovat GPU a případně jak se to projeví na jeho grafickém výkonu.
Odpovědět0 0
Nějaký vliv na zpomalení GPU to asi mít bude,
ale asi výhody převažují nad touto nevýhodou když na tom všichni tak usilovně pracují
Odpovědět0 0
pri hrách je v podstate procesor i tak málo vyťažený.
U mňa okolo 22% na 2K Ultra,takže nejaké zaťaženie procesora navyše nie je nijak obmedzujúce.
Tým pádom je pre mňa Win11 zatiaľ zbytočný a DirectStorage pri tomto zrýchlení nepotrebný.
Odpovědět0 0
na 2K se zatížením 22%, tak to asi taky nebude úplně ořezávátko... a taky záleží na konkrétní hře,
a ted si představ že i nějaký úplný lowend by dokázal pracovat s minimálním zatížením
a i na takovém lowendu by jsi nemusel čekat na načtení scény
Mě osobně úplně vytáčí jak dlouho čekám na načtení hry a to mám i9-9900k
Třeba StarCitizen tam čekám třeba i minutu, a to mám M.2 SSD v hlavním slotu,
a jediné co můžu, tak sledovat jak naskakují MB v grafické paměti
https://i.ibb.co/JcWbT2Q/Screen-Shot-2021-08-29-01-20-56-CD1.jpg
bylo by fajn kdyby se čekáni snížilo třeba na 5 sec.
Odpovědět0 0
A nebude to náhodou spíš tím, že "pan programátor" považoval optimalizaci za sprosté slovo? Nebo, že ani neslyšel o tom, že data může rozbalovat víc vláken procesu najednou? Myslím, že podobný šikula to direct storage použije způsobem, že z toho hra stejně nebude mít naprosto žádný přínos..
Odpovědět1 0
Taky bych to tak nějak viděl.
Když se Forspoken načte za 2-3s bez DS (protože už tak byl navržen a naprogramován), tak DS tomu pomůže o pár desetin sekund které skoro ani nepoznáme.
Ale když někdo udělá hru tak, že načítání trvá desítky sekund protože: a tady si můžeme dosadit vše možné od konceptu, "nutnosti" načítací obrazovka s tipy, atd. atd. po "kašleme na optimalizaci". Tak tomu DS taky nijak zásadně nepomůže.
Prostě nečekejme, že když bez DS se bude něco načítat minutu, tak s DS to bude 5s. Když dosáhnou 30s tak to bude veliký úspěch a v takovém případě rozhodně super vylepšení.
Osobně tipuji, že ta zrychlení budou spíše tak do 20%.
Odpovědět0 0